Click to order
Din beställning
Total: 
Förnamn
Företagsnamn
Organisationsnummer
E-post
Telefon
Vi rekommenderar även undertext till er video
Vilket är det primära språket i er animationsfilm?
Godkänn våra köpesvillkor
Genom att kryssa för checkboxen godkänner du våra köpesvillkår.
Animationsbloggen - Animationlandslaget.se

Aminationsfilm: Bästa marknadsföringsstrategi 2021

Företag som har tagit steget att producera en animerad video eller annan företagsfilm som en del av sin marknadsföringsstrategi har redan förstått de unika resultaten som denna marknadsföringsmetod ger.
Dette är något fler och fler fått uppleva i spåren av covid-19 pandemin.

Ändå återstår en viktig del av denna process, och det är just denna del som gör din företagsfilm lönsam. Vad ska du göra nu med din företagfilm? Och hur gör du för att uppnå det resultat du vill ha?

I denna artikel kommer våra experter att göra vårt yttersta för att visa dig som företag hur du uppnår bästa möjliga resultat med din företagsfilm som marknadsföringsverktyg.



Vad är syftet med din företagsfilm?

Först och främst är det viktigt att ha tydliga mål med din företagsvideo. Vad är ditt syfte? De allra flesta företagen vill formulera sitt mål och budskap på ett tydligt och heltäckande sätt. Bakom detta syfte finns det oftast ett primärt mål och att uppnå en större kundrepertoar. Med detta syfte i åtanke har vi våra tankar på rätt plats när vi går vidare med utvecklingen av vår videostrategi.

Hur man bäst utnyttjar video i marknadsföringsstrategi 2021

För att uppnå bästa möjliga resultat är det viktigt att vi förstår vikten av upprepade meddelanden. Som kund bombarderas vi dagligen med information, och för att något ska ta ut sin rätt är det viktigt att vi får beskedet upprepat.

Därför är det viktigt att du följer upp dina intressenter med ytterligare information. Den mest framgångsrika processen innebär utveckling av tre olika videor.

Video 1. är en introduktionsvideo av ditt företag eller din tjänst som du vill driva försäljningen av. Här är det viktigt att ha en övergripande video som omfattande presenterar ditt företags ambitioner och personlighet.

Video 2. skapar nyfikenhet kring det problem din tjänst vill lösa, eller annan information som är användbar för din målgrupp. Kom ihåg att studera din målgrupp noggrant för att ge dem det bästa möjliga värdet för att titta på din video.

Video 3. ska vara en form av visning av dig som företag. Här kan det vara trevligt att representera tidigare kunder och ge utrymme för deras åsikter och uppfattningar kring samarbetet med dig som företag. Detta är mycket viktigt för att skapa tillförlitlighet kring ditt varumärke och ge potentiella kunder en känsla av säkerhet.

Fyra marknadsföringssteg mot ett lönsamt resultat

Nästa steg i processen är att verkligen lita på marknadsföringsvärdet för video som ett verktyg. Det är osannolikt att din video kommer att ses av slumpmässiga runtom-surfare som ramlade över din youtube-kanal. Att sätta realistiska mål innebär att förstå marknaden och vara villig att göra nödvändiga investeringar för att uppnå önskat resultat.

Steg 1. är att investera i video 1. Här ger du ditt första videorum för att väcka intresse från potentiella kunder genom att investera ytterligare resurser. Det är viktigt att förstå att denna process har en bevisad positiv ROI, så du kommer alltid att få tillbaka mer än du spenderar.

Steg 2. är att presentera video 2 för dem som visade intresse för video 1. Remarketing har en mycket hög avkastning eftersom strategin fokuserar på dem som sannolikt är i färd med att välja en leverantör för sina behov. Valet faller naturligtvis på företaget, som upprepade gånger tar målgruppens uppmärksamhet.

Steg 3. är att visa ytterligare tillförlitlighet vid publicering av video 3. Vid det här laget är kunden redan bekant med dina tjänster och har en inblick i ditt företags personlighet och mål. Genom att visa resultat från tidigare kunder har du möjlighet att bygga upp förtroende mellan dig och framtida kunder redan innan kontakten mellan dig inträffar.

I steg 4. är det viktigt att fastställa vilka sociala mediekanaler som är mest användbara för din fortsatta marknadsföring med ett mål att inte bara nå rätt målgrupp, utan också vilket humör de är på när de reser genom de olika plattformarna.

Som företag är det viktigt att göra noggrant genomtänkta val när man påbörjar en ny marknadsföringsmetod. Förhoppningsvis har vi med detta gett dig inblick i en beprövad process som ger bästa möjliga resultat för företagsvideor varje gång!