Click to order
Din beställning
Total: 
Vi rekommenderar även undertext till er video
Godkänn våra köpesvillkor
Genom att kryssa för checkboxen godkänner du våra köpesvillkår.
Animationsbloggen - Animationlandslaget.se

Vad kan mitt företag använda en animationsfilm till?

Studier visar att video är ett av våra mest effektiva kommunikationsverktyg och har blivit en populär del av företagets strategier i Norden. Men vad kan du som företag använda en animerad företagsvideo till? Med den här artikeln kommer vi att visa upp videon många användningsområden och bevittna hur du kan använda video i alla stadier av ditt företag.




Video för företagetsintroduktion

En animerad informationsvideo som introducerar ditt företag och kommunicerar dina visioner och framtida mål är ett effektivt sätt att uppnå maximal uppmärksamhet kring start av ditt företag. Genom skräddarsydda animationsfilm kan du förmedla ett hav av information på bara några minuter. Det har aldrig varit viktigare att kommunicera på ett inkluderande sätt, och ingenting träffar mer än en video. Genom video har ditt företag fria tyglar att utforma budskapet visuellt och samtidigt matcha det med en voiceover som bäst förmedlar ditt företags personlighet.


Företagsvideo och intern kommunikation

I många stora företag finns det ett behov av ett kommunikationsverktyg som enkelt gör att information kan kommuniceras till olika avdelningar på ett snabbt och effektivt sätt. Detta kan till exempel vara användbart i företag där anställda arbetar mycket vid olika tidpunkter på dygnet. Genom att producera en 3-5 minuters video som kommunicerar förändringarna i företaget, eller introducerar en ny riktlinje etc., kan du se till att informationen tas emot av alla den är utformad för oavsett när de är på jobbet eller var de arbetar från. Du behöver inte heller oroa dig för hur meddelandet levereras och ha kontroll över processen från början till slut.

Rekryteringsvideo

Hur vi rekryterar medarbetare har förändrats i takt med den tekniska utvecklingen. Fler och fler företag använder sociala mediekanaler och andra onlinefunktioner för att visa sina jobbannonser. Hur vi kommunicerar vår annons säger mycket om oss som företag och är det första intrycket en sökande har av ditt företag.

Det finns många möjligheter här. Genom att använda en noggrant komponerad video som visar sökanden vad som finns bakom stängda dörrar på dina kontor, tillsammans med ett par intervjuer med andra anställda, ger du sökanden en personlig introduktion av vad de har att förvänta sig om de söker jobb hos dig .

Samtidigt kan du skapa en rolig video som förmedlar företagets vision för att väcka intresse hos dem som delar samma framtidsdrömmar som ditt företag.

Med en företagsvideo i rekryteringsprocessen kan du på ett mycket smart och effektivt sätt få uppmärksamhet hos den typ av person du drömmer om att anställa.

Företagsfilm som marknadsföringsverktyg

Alla företag behöver moderna marknadsföringsmetoder. I dagens ständigt utvecklande samhälle bombarderas vi med information och erbjudanden från företag som vill avslöja sig själva och sina tjänster. Genom att använda animationsvideo som ett marknadsföringsverktyg kan du vara säker på att ha bästa möjliga chans att locka mottagarens uppmärksamhet. Studier visar att video stöder de flesta metoder vi använder för att lära oss och spela in information i ett verktyg. Du uppnår därför en optimerad kommunikationsmetod för dina tjänster. Läs mer om hur du bäst kan uppnå det resultat du vill ha med din video som marknadsföringsverktyg.

Animationsfilm för produktbeskrivning

Ett mycket direkt sätt att använda en animationsvideo är att beskriva en specifik produkt eller tjänst. Möjligheterna är oändliga för designmöjligheter och hur lång eller kort du vill att din produktvideo ska vara. En 60-sekunders video kan vara lika effektiv som ett halvtimmes mediaklipp om den används på rätt sätt. Sammantaget är video för produktbeskrivning en säker vinnare jämfört med tråkiga tidningsannonser som ofta är mycket dyrare.

Som företag är möjligheterna oändliga när det gäller att använda företagsvideo. Genom att skapa en vana att använda video som ett kommunikationsverktyg kan du vara säker på att du har forskning bakom dig och en mycket effektiv produkt i din arsenal. Läs mer om hur du lättare kan förmedla ett budskap med en animerad video!